Медіація — як метод вирішення конфліктів

Інформація, яка допоможе при вирішенні конфліктних ситуацій, що виникають у класних колективах.

Медіація — це метод вирішення суперечок із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту.
Медіація — це процес, в якому нейтральна третя сторона, медіатор, допомагає вирішити конфлікт, сприяючи виробленню добровільної угоди між конфліктуючими сторонами. Медіатор полегшує процес спілкування між сторонами, допомагає глибше зрозуміти їхні позиції та інтереси, шукає ефективні шляхи вирішення проблеми, надаючи можливість сторонам дійти власної згоди.
Програма посередництва є ефективним способом вирішення суперечок в шкільній обстановці, її високо оцінили вчителі, учні та їх батьки.


Медіатор має виконувати свою роботу об’єктивно і чесно. Він повинен проводити медіацію тільки тих справ, в яких він може залишатися неупередженим і справедливим. Ідея неупередженості є центральною в процесі медіації. У будь-який час, якщо медіатор не здатен проводити процес безпристрасно, він зобов’язаний припинити медіацію.
Медіація необхідна в таких випадках:
1. Коли потрібно прийти до того чи іншого рішення в результаті переговорів і зафіксувати його документально.
2. Коли між сторонами є домовленості, котрі вони не можуть або не бажають розкривати третім особам і хочуть зберегти конфіденційність.
3. Коли роздратування та емоції конфліктуючих сторін перешкоджають ефективному спілкуванню сторін.
4. Коли сторони обмежені часовими межами.
5. Коли сторони хочуть залишатися в партнерських або дружніх відносинах.
Медіація дозволяє сторонам вийти з тупикової ситуації, продемонструвати високий рівень культури спілкування сторін.
Тактика дії медіатора:
• тактика почергового вислуховування учасників конфлікту- застосовується для з’ясування ситуації та вислуховування пропозицій;
• директивна дія — акцентування уваги на слабких моментах у позиціях опонентів з метою схилити їх до примирення;
• операція — медіатор веде переговори при одночасній участі обох сторін;
• тиск на одного з опонентів — посередник доводить одному з учасників конфлікту помилковість його позиції;
• човникова дипломатія — медіатор розділяє конфліктуючі сторони і постійно курсує між ними, погоджуючи їхні позиції.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*